Korhatár: |
A borító illusztráció!
Csík zenekar, Kiss Tibor, Erdőszombattelki zenekar
A Most múlik pontosannál kevés dal jellemzi jobban a magyar néplelket, a sírva vigadást, a lemondás romantikáját. Azonban a Quimby 2005-ös dala ma lehet csak egy lenne a sok közül, ha nem jön egyszer csak a Csík Zenekar, és egy váratlan feldolgozással örök slágerré változtatja. Lévai Balázs Engedem, hadd menjen című dokumentumfilmje ennek a dalnak a hátterét dolgozza fel a létező összes oldalról.
Apró részleteket vágnak be arról a rengeteg feldolgozásról, ami kering a neten, kezdve az indonéz anyukától a legbizarrabb mulatós átíratokon át a dal x-faktoros feltűnéséig.
Egyetlen egy dallal azért nehéz megtölteni másfél órát, de a film pontosan ezért mutatja be a hátteret három különböző szemszögből:
Csík János és a zenekar
Kiss Tibi (és némi Quimby)
illetve egy román zenészcsalád, akikről sokáig nem tudni, mit keresnek a filmben.
Lévai azért is vállalkozott nehéz feladatra, mert alapvetően egy olyan dalról kéne forgatnia, amit egy rehabról visszatért alternatív rockzenész írt, majd egyedül a népzenei körökben ismert Csík tette közismertté egy erdélyi, román és magyar elemeket is tartalmazó feldolgozással.
Óriási szerencse, hogy mindhárom oldal megszólalói szórakoztatóak a maguk módján. Kiss Tibi nem csak azért elismerésre méltó, mert a hazai közszereplőkkel ellentétben hajlandó őszintén beszélni a korábbi drogproblémáiról és a rehabilitációról. Ráadásul tényleg szórakoztató figura, aki oldja a sokszor már túlzásba eső kedvességet, ami az egész népzenei vonalat jellemzi.